Fiat126.hu - 2020. Szeptember 21. Hétfő, Máté, Mirella napja van.
 

Csevegõ



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 207531 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 4147  4148  4149  4150  4151   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2020.09.09 16:52:03 (207531.)
bek729
(székesfehérvár)

Előzmény: FUTO TOM @ 2020.09.09. 15:10:18


Mikor lesznek a magyar szakaszok?
2020.09.09 15:10:18 (207530.)
FUTO TOM
(Miskolc)

Előzmény: bek729 @ 2020.09.09. 13:53:46


Hello
Támogatom az ötletet, szívesen elmennék. De a giro saját oldalán ugyanerre a napra olasz szakaszt ír. A magyar oldalon pedig májusi induláshoz vannak a magyaroroszági helyszínek.
https://www.giroditalia.it/en/the-route/
2020.09.09 13:53:46 (207529.)
bek729
(székesfehérvár)
Sziasztok! Amennyiben a vírus is engedi október 03-án elrajtol Budapestről a Giro D`Italya 2020-as mezőnye. Az első pár napon Magyarországon tekernek. Arra gondoltam,hogy kimehetnénk valahova a kisautókkal, egy kisebb alakzatba beállva. https://girohungary2020.hu
2020.09.08 21:17:51 (207528.)
sudi
(Budapest)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.07.29. 02:42:48


A legjobb élmény,hogy ez a társaság befogadott,elfogadott bennünket :)
A legnagyobb kaland:három részeg faszit elvinni focimecsre szlovákiába a pókkal :)
Rossz élményem nincs, (vagy már nem emlékszem rá)
2020.09.02 20:26:50 (207527.)
Talina
(Szentes)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.07.29. 02:42:48


Micsoda buli! :)
Nekem a legkedvesebb élményeim, amikor regisztráltam ide és mindenki kedvesen fogadott (Raver köszi az emblémát! :*)! A XX., számunkra első találkozón Vitóéknak köszönhetően el mertünk indulni hazafele lábon kicsivel (Igaz végig szívatóval jöttünk a nettó 40 fokban...). Vagy az a bizonyos 2019-és szlalom, ahol végülis második lettem, ugyanitt összebarátkoztunk a lengyel “vezér-karral”... és egy az egyben ez a közösség, amit Hugi-nak köszönhetünk! ❤️❤️❤️ Ennyi szeretetre méltó, segítőkész ember egy rakáson?! Imádok Polskis lenni!

Legrosszabb még igazán nincs is, (szerencsére!) de a sok barkácsolás, ami most majd ránk vár, mire késznek nyilvánul (sosem fog, tudom!) azért biztosan tartogat még meglepetéseket. De előre a tökéletes (vagy legalább járóképes) Hugi-ért!
Puszigolyó!
2020.08.28 10:04:07 (207526.)
Obrotka Gyula
(Budapest és Dunakanyar)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.08.11. 03:00:35


Saját kocsival a legnagyobb kaland az albán út volt, de ott van a topban a korniki találkozó, amikor hárman ültünk a narancsban. Kocsi nélkül pedig Kuba. Hatalmas élmény volt látni a kisautókat napi használatban és megélni ezt felnőtt fejjel is. Hogy vezethettem is pókot odakinn és valamiféle mini találkozó is volt, az csak még jobbá tette.

Legrosszabb élmények egyértelműen szerelési sikertelenséghez köthetőek. Egyik a kéknél az elnyalt laprugó tőcsavar volt, miután már le volt fényezve az alja. Másik meg a narancsnál az inkontinens motor a "komáromi" találkozó előtt, ott nagyon közel álltam hozzá, hogy elengedem az egészet a picsába. Cincin és Kopányi Sanyi segítségével végül az utolsó pillanatban úrrá lettünk a dolgon és mehettünk a találkozóra.
2020.08.15 20:28:03 (207525.)
baz
(Budapest)
Húúúú ....
A közel 22 év alatt rengeteg dolog történt.
Legrosszabbak: kigyullad előzés közben a főkábel a kuplung bowden miatt, kigyullad a kábelköteg a billenő lámpakapcsoló zárlata miatt,
2001 es karambol, okozott anyagi kár jelentős! Ördög saját lábán jutott haza.

Legjobbak: KG t tudnám idézni, miszerint mindig az aktuális találkozó volt számára az addigi legjobb! :) :) :)
Külföldi, belfőldi túrákat mind ide sorolnám! Választani kell, így a 2004 es tokaji talit választanám, ahol BEMUTATTAM IS csodás riportalanyi csillogó képességeim! :) :)
Mindenkinek pacsi ezért a rengeteg évért, élményért! :)
2020.08.15 01:35:15 (207524.)
Karki
(Budapest)
Amúgy elővettem a garazs.net belépésemet, irogattam párat, behoztam pár lemaradást, hátha másnak is meghozom a kedvet az irogatásra :) Szerintem jobb az a blog, mint a Facebookon csak kirakni 1-1 képet, meg kérdést valamelyik csoportba. :)

Karki szerkesztette 2020.08.15 01:38:29-kor.
2020.08.15 01:32:12 (207523.)
Karki
(Budapest)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.07.29. 02:42:48



Legszebb élmény: 3 cimborával eljutni Prágába Guns N Roses koncertre a kicsivel. Meg a temérdek túra, találkozók még régebben :)
Legutálatosabb: Amikor menet közben kigyullad fordulaton az olajlámpa. Vagy amikor az Astorián kiesett a kerék. Vagy amikor belémjött hátulról a kockaVolvo. Vagy amikor a szelep beleállt a dugattyú tetejére, és el kellett trélerezni :)

Karki szerkesztette 2020.08.15 01:35:40-kor.
2020.08.14 14:20:36 (207522.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.08.11. 03:00:35


A Balti-tenger az nagyon ütős volt.
Nekem hasonló volt Enikővel lenyomni egy 4000 km-es kört Horvátország-Olaszország felé, de a balti-tengeres út pont a csoportos utazás miatt talán nagyobb élmény volt.

Utólag már tök vicces, és pont attól lett emlékezetes az az út, de a legrosszabb talán az volt, amikor Csöpi a Plitvicei-tavaknál döntött úgy, hogy rommá törik a váltó, hajnal négykor, egy helyi ünnepnap és hosszú hétvége kezdetén, szóval mindenféle helyi segítséget lehetetlenné téve.
2020.08.12 10:39:35 (207521.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: raver @ 2020.08.11. 17:34:41


Szabolcs volt, azóta személyesen is találkoztunk, és elmondása alapján a 6.érzéke súgta meg, hogy engem látott, de ha nem ír, akkor valószínűleg sosem tudtam volna meg :D
Zulut nem ismerem, meg úgy személyesen téged sem még, de a kocsidat(BEA) azt megismertem volna :D
2020.08.12 08:09:24 (207520.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.08.11. 03:00:35


még mielőtt olvastam a kommented, nekem is az első Balti tengeres túra ugrott be. Az volt az első ilyen nagyobb megmozdulásunk, és több szempontból is nagyon jól sikerült.

Legrosszabb élmény?
Talán a Győr és Veszprém között, az út szélén végrehajtott hengerfej csere. Mindent azután, hogy egy másik hengerfej ugyanilyen hibával (tőcsavar kiszakadás) hagyott cserben (csak Tokajban :) ).
Persze egyik esetben sem volt nálam csere hengerfej, de hála a polskis társaságnak hamar lett cseredarab.
2020.08.11 17:34:41 (207519.)
raver
(Pápa)

Előzmény: BeLeS @ 2020.08.10. 23:14:00


Akár én is lehettem akit láttál, de a Zulu is lehetett, attól függ milyen sárga volt az autó. :)
2020.08.11 03:00:35 (207518.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.07.29. 02:42:48


Nekem az egyik legjobb és legmeglepőbb élményem, túrám a Balti-tengeres kirándulás volt több szempontból is.

Eleve hogy ez volt az egyik leghosszabb túrám polskival, valamint hogy életemben először láttam a tengert s ráadásul polskival. Továbbá, hogy pl Nyuszyban kellemesen csalódtam még ennyi év után is, mert tök hibátlanul lehetett vele autózni, ami ilyen távon azért nem egyszerű, főleg hogy anno volt olyan, hogy a régi 3ason inkább elhagytuk a csapatot Attilával, mert egyszerűen képtelenek voltak a csoportos autózásra.
De a legkirályabb az volt, mikor pl kiszálltunk a Balti tengernél, és megszólalt egy idegen Magyar hang:
"Nem mondjátok komolyan, hogy ezekkel jöttetek végig??? Mert én egy 7 személyes családiban már azt hittem félúton idefele jövet, hogy leszopom magam és inkább visszafordulok..."
:D :D :D
A nevére már nem emlékszem a palinak, de ki volt készülve rendesen a látványtól az biztos :)
Mindez nem sokkal azután volt, hogy a Lengyel TEK rajtunk ütött, az általunk homokos tengerparti strandnak nézett helyen... :) :D :)
...ahova egy olyan utcából keveredtünk ahol mindenki nekünk integetett aki szembejött :) :) mert egyirányú utca volt, csak nem volt jelezve :D :D :D :D
Szóval volt/lett sztori rendesen :)

A Legrosszabb azt hiszem az volt, mikor 1.5 év autóépítés után, 1 hónapos sikeres vizsgával telibe vertek a belvárosban az egyik reggel.... gyakorlatilag 1 hónapot volt egyben az autó az építést követően.
2020.08.10 23:14:00 (207517.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.07.29. 02:42:48


Már egy jó pár napja gondolkoztam a kérdésen de végleges választ sosem fogok tudok adni :D
Legjobb: Múltkoriban nyaralásra igyekeztem Veszprém irányába, és Székesfehérvárnál egy sárga kisautóval jött szembe egy "kolléga" nem láttam ki az, de dudáltam integettem, amire vissza is integetett. De továbbra sem tudtam kivenni kit látok. Mire megérkeztem az úti célomhoz, és megnéztem az üzeneteimet, ott várt egy kérdés, az illetőtől, hogy engem látott-e Székesfehérvárnál. Mert mint kiderült ismerjük egymást, és ő valahonnan tudta, hogy engem látott. Ez akkor annyira feldobott, hogy nem is tudom kifejezni rendesen :)
Ezzel egyenértékű, mikor valami sürgős alkatrész kell, mindig van segítség, és mindig sikerül időben megcsinálni, amit épp kell.
Emellett az aktuális legjobb élmény mindig mikor egy hosszabb (akár rövidebb) szerelés után kipróbálom, hogy mit sikerült alkotni, és rendben, jól működik, na az mindig eloszlatja a néha már már szenvedős szerelés búhomályát.
Legrosszabb élményt megint csak nehéz kiemelni, mert igazán rossz szerencsére még nem volt (ne is legyen) Illetve ha volt is nem éltem meg annyira vészesnek. Ha egyet kell választani, akkor talán az mikor egy esti programra elmentem vele, de haza már nem magától hozott, mert a gyújtótrafó kimúlt közben, és nem volt nálam másik. Ami pozitívum az esetben, hogy hajnal kettőkor nem volt forgalom, így gond nélkül hazavontattak, és hogy ennek az össz távolsága kb 7-8km volt. Illetve tanultam belőle, és pár apró alkatrészt, amik elromolhatnak, de útközben könnyen cserélhetők, viszont ha tönkremegy, nem lehet folytatni az utat összeállítottam egy dobozba, és gond nélkül neki merek indulni bármekkora távolságnak :)
Ezenfelül az mindig az aktuális legrosszabb, mikor valami új hang/jelenség mutatkozik, és nem tudom mi az, és mennyire lesz nehézkes a megoldása.

BeLeS szerkesztette 2020.08.10 23:15:08-kor.
2020.08.05 11:22:58 (207516.)
KeMa
(Budapest)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.07.29. 02:42:48



Legjobb: Külföldi túra, mindenféle műszaki hiba nélkül.

Legrosszabb: amikor szendvicsbe rakta a kocsit az sms-ező mondeós a lámpánál.
2020.07.31 20:21:41 (207515.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.07.29. 02:42:48


Ez is jó ötlet. :)

Legkedvesebb, a második mini talink amikor egy szerencsétlen kapcsán fejtetőn álltunk meg egy árokban. Akkor kezdtem bekapcsolódni a klubos életbe, amit ott tapasztaltam segítőkészséget, bátorítást, mai napig meghatározó.

Legrosszabb, bármi ami nyikorog, nyekereg, rezonál és nem jövök rá, hogy mi az. :D
2020.07.29 02:42:48 (207514.)
Marczin Robert
(MISKOLC)
Akkor most játszunk olyat, hogy leírja mindenki mi volt a legkedvesebb, valamint a legrosszabb élmény a kis autók kapcsán. ;)
2020.06.16 20:03:42 (207513.)
azoktató
(Agárd)

Előzmény: azoktató @ 2020.06.16. 15:56:52


Mégegy gondolat, mindegyik új 0 km-es autó volt. Ez megadatott nekem, mert már "kifutótt model" vagyok a kis Polskival együtt. Ahogy egy kedves ismerősöm mondta nekem.
2020.06.16 15:56:52 (207512.)
azoktató
(Agárd)

Előzmény: azoktató @ 2020.06.16. 15:37:15


A megmaradt 1990-es.
2020.06.16 15:37:15 (207511.)
azoktató
(Agárd)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


A játékhoz csatlakozva. Négy kis Polski volt, a negyedik maradt meg mind a mai napig. Az első 1985-ös szemetes sárga GK 40-01, majd 1987-es csoki barna DG 61-18, utána 1988 türkizkék MM 87-56, és végül a megmaradt olíva zöld ER 86-30, ma DJK-033. A részleteket a cikkeknél, Gépkoc
sivezetés-oktatás kis Polskival olvashatjátok. Árak, összegek, arányok, hogy hogyan is volt ez az "átkosban". Mindenesetre a mai napig csodálatos élmény száguldani vele, letekert ablakkal (ruszki klíma), a mai korszerű autó vezetése után.
2020.06.15 07:05:36 (207510.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Sztancsik Viktor @ 2020.06.13. 14:01:09


nagyjából be. a lakatos munka kicsit több lett, mint ami a megvételkor látszott. De a célnak meg felel az autó :)
2020.06.13 14:18:42 (207509.)
Sztancsik Viktor
(Kiskunmajsa / Kecskemét)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


EEP-203
Párom szüleinek volt egy sárga színű 90-es évjáratú polskija. Nagyon nem szerettem vezetni, mert eléggé el volt hanyagolva, polski szinten mérve is elég gyengén ment, meg is fogadtam, hogy bizony, ha ingyen adnák sem kéne kispolski. Nos, az élet rácáfolt erre, ugyanis 2007-ben, anyós főnökééktől - több havi sikertelen hirdetgetés után - megkaptuk INGYEN alkatrésznek a fent említett sárgához. :D És mivel sokkal jobb állapotban volt, mint az a kisautó, amihez kaptuk, úgy alakult, hogy EEP maradt, és végül a másik lett elbontva. :) Rengeteg közös élményem/élményünk volt vele az évek során, de sajnos 2018 év végén, miután már évek óta műszaki nélkül állt az udvaron, elengedtem a kezét. Azóta persze már megbántam, hogy eladtuk, de, ha szigorúan észérvek mentén nézem, ez volt a legreálisabb döntés, mivel sajna nem tudtam volna x százezret rászánni, hogy ismét fel legyen újítva rendesen.( az évek alatt azért kikezdte már a rozsda a kasztnit eléggé)
Közben volt még egy polskim, meg egy BIS ( ex CsuTee BIS), de azokhoz valahogy nem is ragaszkodtam annyira, mint a kis zöldhöz.

Igazság szerint még most is sokszor úgy vagyok vele, hogy kellene venni ismét egyet ( legjobb lenne a zöldet visszavenni, de ez nem lehetséges), viszont amennyire elszálltak az árai sajna a típusnak az évek során, egyelőre biztosan nem lesz. De, elzárkózni nem zárkózom el tőle, hisz ki tudja mit hoz az élet. :) Annyi biztos, hogy nagyon mennék már újra legalább egy kört polskival. Az már nagyon hiányzik. :D
2020.06.13 14:01:09 (207508.)
Sztancsik Viktor
(Kiskunmajsa / Kecskemét)

Előzmény: Dömi @ 2020.06.02. 09:43:42


Bevált egyébként azóta az ADN rendszámú kisautó?
2020.06.13 13:59:54 (207507.)
Sztancsik Viktor
(Kiskunmajsa / Kecskemét)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.11. 22:29:06


Az egyterűmhöz készül. Az 4,5 méter hosszú. :)
2020.06.06 13:00:27 (207506.)
iref-h
(szegvár)
A baj nem jár egyedül. Azt tapasztaltam, hogy az autó váltója 1. sebességben erősen kattog, 2. ben már alig hallhatóan. Szerelőaknán kiderült hogy nem csak ez a baj, sajnos a bal hátsó lengőkar eltört. A szerelő véleménye, hogy mindkét lengőkart érdemes kicserélni 22 200,-ft/db
Ami inkább aggaszt, hogy a váltóhoz milyen csapágyak alkatrészek kellenek. A Bároker-nél sok minden van. A kalkulációhoz mindenképpen kellene egy szerkezeti rajz, hogy a beszerezhető alkatrészeket összehasonlítva a a tényleges, váltóban lévő alkatrészekkel, milyen esély van a javításra. Szerelő szerint hang után ítélve valamelyik csapágy mehetett tönkre, szét kell szedni a váltót. A karosszéria, motor jó állapotban van, még ha veri a 100 000,-ft akkor is meg szeretném javíttatni.
Van e valakinek ötlete, honnan lehetne beszerezni egy részletes váltó rajzot?
2020.06.03 18:41:09 (207505.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Dömi @ 2020.06.02. 09:26:22


2. Most már csak mosolygok a sztorin. De, tény azért durva volt az arc, hogy simán felhúzta volna a hátán az autót. De, masszív a kislány kerekeken hazajött. :)
2020.06.03 14:36:15 (207504.)
KeMa
(Budapest)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41

AEQ/JRB - Első pókot kaptam nagynénémtől, aki újonnan vette.

AYE - amikor lehetett látni, hogy JRB-t gazdaságosan talpraállíthatatlan, viszont Polskizni szeretnék - leginkább a klub miatt - megvettem az egyik legolcsóbb, műszakival rendelkezőt a hahuról. Buszos Petya ment el megnézni nekem, hogy ne kelljen potyára leutazni. 60 ezer forint volt 2009 decemberében.

2020.06.02 16:11:52 (207503.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dömi @ 2020.06.02. 09:26:22


Enikő szerintem már sok éve reciklikálódott.
A piros kúpost valami Buda-környéki gyűjtő vette meg, amikor még nem tudtuk, hogy ennek belátható időn belül lesz magasabb értéke, szerintem ha fogjuk is látni még valaha, akkor a hahun horror összegért.
A szürke, szétszedett kúpos Tormhoz került, a jelek szerint neki is annyi ideig fog tartani a felújítás, mint ameddig nekem tartott volna :D
2020.06.02 09:43:42 (207502.)
Dömi
(Veszprém)
Lehagytam a storymat.

ICG:
Anno gyerekként anyunak polskijai voltak.
Kb 3 éves koromban (1990) rohadt ki alólunk egy piros kúpos - krómos. ETE805 rendszámmal.
Utána lett a sárkányzöld polskink, DDD-776 rendszámmal. A fényezése ütés álló volt, valahogy úgy cseszték el, hogy semmi nem ártott neki. Ha rányitottad a falra, akkor csak le kellett porolni :)
Bátyám(!!) és én 1 év eltéréssel szereztünk jogsit, és akkoriban lett internet otthon (2003-4 körül). Hamar rátaláltunk a nyuszy.hu-ra, és egyre jobban kezdett mozgatni minket a polski téma. Anyukánk kispolskiján elég erősen le lett korlátozva a lehetőségeink, (apunk nem értékelte a tettvágyat :) ), így Áron 2005-ben vett egy saját polskit.
Én úgy voltam vele, hogy nem kell több polski a házhoz, majd anyuméval elfurikázok. Viszont egy barátom által kicsit belekóstoltam a motorozásba, és a szülői nem tetszés ellenére neki kezdtem volna a tanfolyamnak. Már be volt fizetve a kresz vizsga díja, amikor Szabi felrakta az autó hirdetését. Kiváncsiság képp rákérdeztem az árra. Pont annyi péntem volt a motor jogsira és motorra, mint az autó ára és az átírás.
Nem lett motoros jogsim... de jobb így!
A zöld időközben szétrohadt, szét lett bontva.

ADN
Tavaly tavasszal megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy kéne egy olyan autó, amit annyira nem féltős kategória. Nem kell extra óvatosan kezelni a gyerekkel való jövés-menést. Bújtuk a hirdetést, volt egy nagyon rossz autó nézésünk Veresegyházán, majd két nappal később meghirdették Kiskunhalason az ADN-t. Sztancsik Viktor készségesen elment megnézni (neki csak 30 km volt), és egész pozitívan nyilatkozott róla. Aznap este elhoztuk.

BNE:
Áront egyik ismerőse kereste meg, hogy a rokonságában van egy garázs lelet kispolski, és "kevés kilométeres". Ilyet már hallottunk máskor is, ezért némi kétkedéssel utaztunk el megnézni. A km állást (9300 km) nem firtattuk, de az állapot kicsit lelombozó volt. A néni legalább egyszer úgy ment ki a kapun, hogy a kocsi bal oldalát végignyúzta (hátsó lököstől az elsőig). Ezt persze sikerült a legtrehányabb módon kijavítani. Semmit nem szereltek szét, semmit nem maszkoltak, és a szín sem stimmel.
Elhoztuk, a story épp most folytatódik.
2020.06.02 09:26:22 (207501.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: zolka @ 2020.05.26. 11:38:02


és hogy áll a story vége?


Előzmény: raver @ 2020.05.26. 17:26:50


az a borulós történénet örök emlék marad. Még jó, hogy a trakorost sikerült meggyőznünk, hogy ne tetőn húzza ki az autód a csalánosból :)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.27. 10:06:31


Enikőről tudni valami aktuálisat?

A felújításra eladott kúpos kihez is került? lett abból szép autó?





Előzmény: uz011 @ 2020.05.29. 19:44:21


Kicsit több talira is járhatnál, bár tudom, hogy a munkád mellett nem könnyű. Tán akkor az öreg is többet járna :)
2020.05.29 19:44:21 (207500.)
uz011
(Gyõr)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Én sajnos későn csöppentem bele a Ti világotokba, nem tartozom a szorosabb baráti társasághoz, de szerencsére sokatokat ismerem már. Az én autóim története kevésbé mozgalmas.
A 76-os autó (MXP-459) még 76-ban került hozzánk, szerintem az akkori ára nem mérvadó a felmérésben. :) Én ajándékozással jutottam hozzá a tulajdonjogához. A kocsi 96-ig szolgált napi használatosként, utána méltánytalanul lett (szerencsére) tető alá száműzve. Még tesóm használta egy darabig, most nem megy fejből, mikor lett leállítva. Az biztos, 2013-ban hoztuk fel Győrbe Bázakerettyéről, és cirka 2 év alatt lett felújítva. Na ennek a költsége a sok saját munkával is jelentős volt.
EPF-604 88-as gyártású, zöld. Egy héttel azelőtt vettem, hogy hazahoztam volna a másikat. Itt vettem helyben (Győrben), 110000-ért hirdették, ha jól emlékszem, 50.000 lett a vége, egy év műszakival. Nagyon szabadulni akartak tőle. Miután rám nézett a csámpás lámpáival, meg volt a kémia, elhoztam. Igazából az úszó volt lyukas, de nem jöttek rá, ez volt az oka, hogy megszabadultak tőle, szerencsémre. Ebben az időszakban nem voltak drágák a Polskik. Az eltelt 5 év alatt az kiderült, hogy szarul lakatolták valamikor 2008-2010 körül, már reped a gitt. De még kivárok vele. Ettől függetlenül már sokat költöttem rá, nem merem megszámolni. Sokatokhoz hasonlóan én is magam tanultam meg szerelni, nagyrészt az itteni fórum segítségével, ezt köszönöm Nektek!
2020.05.29 03:03:51 (207499.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


FGS-227 1983.
2001. (ha jól emlékszem)
Meg lett a jogosítvány, kell egy autó amivel majd rohangálhatunk egész nyáron s amit majd nyár végén jó pénzért eladok...
60.000.- Ft volt a vételára, amit már gyakorlatilag az első pár napban sikerült megduplázni, miután vásároltam bele egy MOSFET-es Pioneer CD-t, ami a mai napig is működik amúgy :)
Az első hosszabb útja Miskolc-Kiskunhalas volt, annyi műszaki tudással, hogy hátul van a motor.... le is robbantunk a cél előtt kb 6-8km-rel Pirtó településen mikor megálltam, nem indult el, csak járt a motor, de nem haladt és darált közben. Ez volt az első hardy-menesztő halála, mindezt 4 napos ünnep előtt pénteken délután 5kor, de szerencsére sikerült egy olyan autósboltosba botlani, aki adott egy névjegyet, s kinyitott a hétvégén, így lett alkatrész.

Egyébként kb 12-13 évesen sikerült beleszeretnem a típusba, mikor is a családi Dacia kombi csere érett lett apum halála után nem sokkal, ugyanis "feleslegesen" nagynak bizonyult akkor már anyumnak, így vásárolt egy 1983-as (BPH-055) kispolszkit. Párszor megtréfálta anyum reggelente (amit sajnáltam, de sokszor vártam szinte), azzal, hogy nem indult be és lemerült az akksi. Ilyenkor ha tehettem, lementem és betoltam az autót, de előfordult, hogy anyum közben elment busszal dolgozni hogy beérjen időben, olyankor sunyiban csaptam egy kört a panelházak között reggel 13 évesen suliba indulás előtt és visszaálltam a parkolóba vele. :) Azután egyszer nem álltak meg a STOP táblánál egy Audival anyumnak... az autó helyre lett rakva, de valamiért az eladás került fontolóra, talán mert a laprugónál valami megnyekklett asszem. Sajnáltam. Megvette egy egyetemista srác, aki pár éve betért a boltba és miután kifaggattam elárulta, hogy leadta a bontóba, pedig szerette mert éveken át heti rendszerességgel járta Miskolc-Debrecen-Miskolcot :( Pedig szerettem volna visszavásárolni :(

FGS végül nem lett eladva (több alkalommal sem :D ). Eleinte szerelő szerelte, majd miután beesett a fékpedál, és nem tudtam megállni a kereszteződés előtt a szerelő utcájából kifele jövet (visszamentem, lelégtelenítette 3-szor, majd ismét nem tudtam megállni vele...) akkor határoztam el, hogy nem értek ugyan hozzá, de mégsem olyan nagy atomfizika ez, nekiálltam megtanulni. A fék probléma egyébként főfékhenger kopása volt, elengedte a karmantyú mellett a folyadékot néha nyomás alatt. Majd generátorosítottam, majd került bele 2 Pioneer hangszóró, majd került bele hátra 2db 18cm-es közép mély hangszóró, amit végül leváltott 2db 25cm mély nyomó, ekkor került ki a hátsó ülés támla és lökött olyat ;) :)
Majd egy nem túl ügyes, de annál lelkesebb szaki kikasznizta és festette 50.000.-ért, ekkor lett sárgából Seat-kék színű. Ekkor asszem 2003-at írtunk. Festékből azt mondta a szaki, hogy kell a 4 liter... MIPA-ban csak néztek rám, szerintük sok lesz. Valóban sok lett, mert annyi maradt, hogy fél évvel később a Lada is ilyen színű lett és elég lett rá a "maradék" amihez valami 4dl-t kellett talán kevertetni :D
2003-ban egy reggeli műsorban szerepelt 2 srác, meg 1 lány, akik épp arról meséltek, hogy "ezen a hétvégén Tokajban lesz kispolski találkozó...." A lány Dóri volt, a 2 srác meg Topi és Bálint Attila.
Vesztemre(????) azt az adást nem láttam, amikor pénteken meg bemondták, hogy ez a szombati esemény elmarad...
Szombaton lementünk életem első autós talijára arra a benzinkútra Tokajban, ahova a találkozási pont meg volt hirdetve, de senki sem volt ott. Sőt a kutasok sem tudtak az eseményről. Csak 3 srác kávézott és dohányzott a benzinkút oldalánál reggel 8kor.... mikor is odajöttek, hogy ha esetleg arra a talira jöttem, ami elmarad, akkor ők szeretnének erről tájékoztatni... Ő volt Bálint Attila, meg 2 barátja :) és ez Barátság igazából akkor és ott köttetett meg egy életre! :)
Ekkor még puha pöcsű voltam, így azon az éven nem tartottam Attiláékkal a Zólyomi találkozóra, mert az szerintem "messze van Polskival" :D , de a Fóti Corás talira már együtt mentünk, ahol sok érdekes fiúcskával ismerkedtünk meg (KG, Gyula, Ricsi, Nyuszy, Gabe, Buszos, Sanyi, Réka, Gabesz, Szamos, Qrucz, Bakó, PlayBoyTom, stb... volt 2 srác, COF-... (narancssárga) meg talán DLN-... (piros) a nevükre nem emlékszem, de valami más hengerfej volt a kocsijukon és nagyon ment számomra az a két autó.

A többit meg már ismeritek ;)


Marczin Robert szerkesztette 2020.05.29 03:04:41-kor.
2020.05.27 14:33:40 (207498.)
Cincinlovag
(Gárdony)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


2006-ban érett meg a dolog, hogy kéne egy saját autó.
Nem tudtuk eldönteni, hogy 4 ütemű trabi vagy polski legyen, így a sorsra bíztuk a döntést.
Egy séta alkalmával a Gellért-hegyről nézve a Duna felé találtuk ki, hogy amelyik típust előbb meglátjuk a kettő közül, az lesz.
Pár perc elteltével alattunk a budai oldalon 2 polski veszettül kergetőzve suhant el. Eldőlt... :)
Ez volt a harmadik autó, amit megnéztünk és 130.000.- volt az ára friss műszakival, 52.000 kilométerrel.
A Hajógyári-szigeten köttetett meg az üzlet.
A vége 110.000.- volt és ő hozta az eredetvizsgát.
2007 - küszöbcsere.
2010 - teljes lakatolás, fényezés
2015 - az előző lakatolás javítása...
2020.05.27 11:12:03 (207497.)
baz
(Budapest)

Előzmény: baz @ 2020.05.27. 10:59:50


Ami lemaradt: mindhármat első tulajdonostól vettem! :)
2020.05.27 10:59:50 (207496.)
baz
(Budapest)
Első polski: 1997, piros, 1979 es, 4x98 ra alakított fékekkel vettem, 98,000 ft ért.
Nagyon el volt rohadva, sok baja volt, de imádtam. :) Képem nincs róla :(

Ördög: APP 2000, 1984 es, háromnegyed részben átépítve, működőképesen. 320.000 ft
teljesen rozsdamentes 1990 es kasztnira hivatalosan cserélve.
A továbbiakat tudjátok.. :)

CDR: 2010, 1990 es, 80.000 ft. szinte hibátlan kasztni, kevés km.
esztétikai felújítása, állagmegóvása folyamatban.

baz szerkesztette 2020.05.27 11:00:34-kor.
2020.05.27 10:06:31 (207495.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Hehe.

Valamikor még a múlt évezredben, ’99-2000 körül járunk, amikor egy ismerősömnek volt egy eladó Polskija, amit ajánlgatott. Nekem előtte soha semmi közöm nem volt a típushoz, de gondoltam miért ne, aztán kiderült, hogy az előző 5 tulaj nem íratta alá, úgyhogy inkább letettem a dologról.
Ezt elmeséltem egy másik ismerősömnek, aki pár héttel később felhívott, hogy egy barátja barátnőjének az anyukájának van egy eladó Polskija másfél év műszakival 60.000 Ft-ért. A normális Polskik akkoriban 200.000 körül mentek (még volt áruk, mint használós autó :D ), úgyhogy rávágtam, hogy legyen 50.000 Ft, és kell. Visszahívtak nemsokára, hogy oké - így vettem meg az első Polskimat látatlanban telefonon.
Az autó amúgy egy ’80-es kúpos-krómos volt, kifakult narancssárga színben.
Aztán kiderült, miért volt olcsó, a kifizetése után helyből a szerelőhöz vittem, kasznija nem nagyon volt, ezt gittből oldottuk meg, a másfél év műszakija végét sem érte meg szegény, mert kissé kiszakadt az egyik hátsó lengőkar :)

Közben mikor már volt némi (túl sok) tapasztalatom a típus lehetséges problémáival, úgy 2001 körül, egy kolléga keresett Polskit, segítettem neki megnézni, találtunk egy ’88-as zöld autót, ami az én első autómhoz képest egy igazi csoda volt, megvették. Aztán 2003-ban jött nekik a baba, és úgy döntöttek, hogy valami nagyobbra váltanak, eladóvá vált az autó. Felajánlották, kell-e, igent mondtam. Már nem emlékszem, mennyiért lett az enyém, de addigra már elkezdett érezhetően lefelé menni a Polskik értéke, talán 100.000 Ft volt? Mindenesetre ő lett Enikő.

Voltak közben autók meg nem valósult projektekre meg direkt bontásra is, de a következő említésre méltó autó a kabrió volt. 2005 novemberében tűnt fel a hahun, másnap reggel 7-kor ott voltunk érte Százhalombattán. A kasznija jelentős részben rozsdából és gittből volt, ennek ellenére asszem 200.000 Ft-ba került (ekkor a Polskik ára már mélyrepülésben volt, szóval ez nagyon drága volt ennyiért).

Még egy autót érdemes megemlíteni, a sárgát. A 2013-as nyári tali után vettük, 33 ezer km-rel, az elején összehorpasztott és ocsmányul lefestett, de lakatolatlan állapotban. Addigra már elkezdett felfelé menni újra az értelmes Polskik ára, ő 140.000 Ft volt.

Csöpiről Szilvi tudna írni.
Így belegondolva már 7 éve nem vettünk Polskit, lehet, hogy kéne :)
2020.05.27 07:07:34 (207494.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Mit is mondtam pár napja a jó gondolataidról/ötleteidről? :)

ICG: 2005-ben vettem, 218.000 Ft-ért, felújítva. (a rajta lévők felnik, gumik, és a sparco kormány újkori áron ennél többet ért anno). 2010-2016 között lett felújítva.

ADN: 2019-ben vettük, 200.000 Ft-ért. 80000 km-es, volt már korábban is javítgatva.

BNE: nem reális áron vette a Barbi.

XXX: 1 Ft-ért vettük. :)
2020.05.26 17:26:50 (207493.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Ez is jó ötlet. :)

BEA (1990) : 2006-ban került hozzám, egy üveg whiskey-ért. Azóta 3* lett újjáéőítve, ebből kettő baleset után.
GEZa (1987) : 2012-ben került hozzám, 110e ft, némi klubtag ismeretség révén :) , ezúton is köszönet érte OGy-nak. Most lesz az első lakatolása.
2020.05.26 11:38:02 (207492.)
zolka
(Dombóvár)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Én a 90-es évek végén vettem mert mellé nyúltam egy opel corsanak és akkor úgy döntöttem amíg nem tudok új kocsit venni veszek egy kis fogyasztásu ,pici városi futkozós kocsit. 220 ezerért vettem.Nagyon jó állapotban volt. Az első utam Komló zergeb@szta erdei útján volt ahol a tetőkárpitot rendszeresen verte a buksim. Apámmal csak nevettünk mert nem éreztük,hogy autóba ülnénk...inkább dodgem feelengje volt de imádtam :D

zolka szerkesztette 2020.05.26 11:44:02-kor.
2020.05.26 08:21:41 (207491.)
Marczin Robert
(MISKOLC)
Akkor most játszunk olyat, hogy írja le mindenki, hogy kb mikor, mi miatt, hogyan döntött a Polski-ja megvásárlása mellett, s hogy mennyi volt a vételára (csak hogy láthassuk, kb mennyit mozdult el a piaci ár)

;)
2020.05.16 17:02:32 (207490.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.16. 08:11:09


Abban az esetben 7*4 méter lett volna. :)
2020.05.16 08:11:09 (207489.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2020.05.15. 20:30:32


3 méter amúgy is kevés lett volna, ha a hosszú oldalra rakod az ajtókat, mert a polski 3.05 m hosszú :-) Nem tudtad volna bezárni.

Nekem felrakták az ajtókat a 8x5 méternél a 8 méteres oldalra, jól néz ki (messziről).
2020.05.15 20:30:32 (207488.)
raver
(Pápa)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.11. 10:59:55


Beton van alatta, rendes alappal. Elégedett vagyok vele. 7*3 méteres, annyi a baj, hogy a egyik cég sem vállalta, hogy a 7m-es oldalára rakjanak 2 ajtót. Így egymás után állnak az autók. Csak a földre nem túl jó ötlet szerintem.
2020.05.14 07:48:12 (207487.)
uz011
(Gyõr)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.13. 10:49:11


Én azt javaslom, aki tényleg hobbi autónak épít ilyen jellegű garázst, az alaplemezét betonüzemi betonból csinálja. Én magamnak C30 vízzáró adalékos betont intéztem, alá 2 rtg PE fóliával, betonacél háló terítéssel. Porszáraz. Lényegesen kevesebb vele a munka, a logisztika. Amennyivel meg drágább, simán megéri, ha gy lakatolást megúszunk.
A kocsi 5 éve áll rajta, rozsda nem jelent meg rajta.

uz011 szerkesztette 2020.05.14 07:48:50-kor.
2020.05.14 00:38:35 (207486.)
Hamerli Szabolcs
(Pécs)
Ha már mobilgarázs téma, megosztanám a véleményem. Nekem is a Konstal-féle garázs van, én nagyon szeretem, meg vagyok vele elégedve. 6x5,5 méteres, horganyzott, zártszelvény vázas, ahogy Andrei is írta. Az alapja 15 centi vasalt beton, alatta fóliával hogy még véletlenül se jusson be nedvesség. Télen-nyáron puskapor száraz bent minden. 2 dolgot tudnék hátrányként felhozni, egyik hogy a nagy fesztáv miatt télen ha sok hó esik rá, meg tudja nyomni a tetejét, arra a pár hónapra érdemes aládúcolni (bár idén mi se támasztottuk alá, a 20 centi vastag hóréteg alatt sem lett semmi baja). A másik pedig az hogy kora tavasszal mikor hajnalban hideg van és nappal gyorsan melegszik az idő, a lemez tetejéről rácsöppenhet a víz a kocsi takarójára, ami engem felettébb idegesít :D De ez csak pár nap az egész évben mikor olyan nagy a napi hőingás. Leszigetelni viszont nem szeretném mert amikor fúj a szél, érzem a kapun (billenőkapus) hogy emelgeti, tehát klasszul jár bent a levegő. Egy szó mint száz, nekem bevált, nagyon szeretem és tudom ajánlani :)
2020.05.13 15:21:56 (207485.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.13. 10:49:11


A beton azért már jelentősen visszafogja. Nekem legalábbis anno, mikor lebetonoztuk az alját (utólag) a garázsnak, jelentős mértékben javult a helyzet (Mert ugye eleinte csak a jégverést próbáltam a garázzsal redukálni).
Az egyébként OSB-lap fedéssel volt körben, elől tolóajtóval, hátul személy bejáróval, tetején bitumenes zsindellyel, és bőven megfelelt a célnak, télen is gond nélkül nekiálltam motor-felújítani, szerelni, bármit.
Nekem anno jobban megérte, mert a ponyvagarázzsal, meg a lemezgarázzsal pont kompromisszumot kellett volna kötni a méretei miatt, így meg akkorát csináltunk, hogy kényelmesen befért a Polski, meg a Lada. Sőt ha polskival mentünk, akkor belegóztuk a Suzukit is. Sőt, idővel kapott oldal irányban vagy 40 cm toldást, így a Ladára merőlegesen 2 Polski befért.
;)
2020.05.13 10:49:11 (207484.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dömi @ 2020.05.13. 07:38:04


A betonból is jön, le kéne műgyantázni vagy járólapozni is, hogy ne tegye :)
2020.05.13 07:38:04 (207483.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.07. 19:34:15


Talán a Katica polski volt az egyik legjobb nyereményautó, és neki lett a legjobb sorsa :)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.08. 08:57:00


A 1,5/3 működő polski is szép szám :)

Előzmény: vinczy86 @ 2020.05.08. 22:45:00


A fehér az a gümüxi?

A barna ügyben bízunk a sikerben :)
Volt némi meglepetés benne, még neked is, az előzetes megnézés ellenére.  :/ Nagyon tehetséges volt a nénike, meg a javító brigádja.


Találkozóért nagy kár, de még pótolható :)


Előzmény: nyuszy @ 2020.05.11. 10:59:55


beton alap nélkül elég kasztni gyilkosnak hangzik. A földből jön a pára, a garázs bódéja meg bent tartja.

2020.05.11 22:29:06 (207482.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: Sztancsik Viktor @ 2020.05.11. 14:21:16


Igazán nincs mit. De 6x3 méter mire? Egy polski sem fér bele a 3 méterbe.
Persze ha bálna Mercihez készül, akkor nem szóltam, annak pont jó ;-)

Fórum

Partnereink



 

Közelgõ találkozók

Képek


  • FUTO TOM

  • tlkg
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • X
    GTTG

  • Davee