Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
2017.05.25 11:26:47 (103051.)
136glxi
|
Előzmény: hollo @ 2017.05.24. 20:18:31
nem, a stratégia volt rossz befogtam a hatlapfejû dolgot a satuba, és nagy erõkarral forgattam ami rá volt szorulva, vagyis csináltam egy bazinagy áttételt ami a pofákat feszítette szét 15 kilós jófajta szocialista satu volt, tõbõl eltört
|
2017.05.26 10:14:33 (103052.)
gyenis96
(pécs)
|
Hy Meleg motornál, terhelésnél hátulról a motortól ilyen tompa zzzzzzz hangot lehet hallani. Ha visszaengedem a gázt akkor elhallgat. És ez csak terhelésnél jelentkezik. Mi lehet?
|
2017.05.26 21:10:09 (103053.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.26. 10:14:33
Nem inkább csörgés jellegû?
|
2017.05.26 21:45:10 (103054.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: raver @ 2017.05.26. 21:10:09
Hááát.... Talán, de tompa csörgés, nem ilyen éles, nem lemezhang. Majd megpróbálom felvenni
Gyújtást beállítottam, szelephézag 500 km-rel ezelõtt lett beállítva. De eddig ez nem volt, csak odaadtam az autót apámnak, az okos meg meghajtotta 90-100-al (úgy, hogy 1500km van a motorba). Azóta csinálja.
|
2017.05.26 22:10:35 (103055.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.26. 21:45:10
Mert ugye a csörgés amit én említettem, az rosszul beállított (elállítódott) gyújtás, túlságosan lógó vezlánc, rossz minõségû benzintõl lehet. A frissen összerakott motornak lehet mondjuk, hogy nem tett jót ez a nagyobb sebesség. Bár ha 1000km-ig szépen mentél vele, akkor nem lehet baja neki ettõl. Én mondjuk óvatoskodtam 3e km-ig rendesen. Utána voltam kicsit merészebb.
|
2017.05.26 22:14:36 (103056.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: raver @ 2017.05.26. 22:10:35
Majd csinálok hangfelvételt az talán majd többet mond
Amúgy vigyáztam a bejáratással (még most is) úgy csináltam, ahogy leírtad múltkor
gyenis96 szerkesztette 2017.05.26 22:16:21-kor.
|
2017.05.26 22:21:57 (103057.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.26. 22:14:36
Az segíthet, hátha hallani. Ha nem is nekem, hanem valakinek közülünk akinek sokkal jobb a hallása erre.
|
2017.05.28 21:07:13 (103058.)
Hamerli Szabolcs
(Pécs)
|
Sziasztok! A segítségetekre, illetve a tapasztalatotokra lenne szükségem. Van egy fékproblémám, ami már régóta fennáll, de most már elviselhetetlen színvonalon. A fékmunkahengerek megszorulnak, egyszer egyik, máskor a másik. Többször ki lettek tisztítva, illetve fel lettek polírozva a munkahengerek, és a dugattyúk is, új karmantyúkkal összerakva, természetesen új fékolajjal, de a probléma még mindig fennáll, és már nemegyszer lefüstöltem a féket. Szétszedés után a dugattyúk felülete és a munkahengerek fala is rozsdás volt, ennek következtében a fékolaj is sokszor kifolyt a karmantyúk mellett.(Télen, és esõben nem használom az autót.) Kérdésem, hogy találkozott-e már valaki ilyen problémával, illetve mi a megoldás rá?
|
2017.05.28 23:45:52 (103059.)
dexter
(bekescsaba)
|
Előzmény: Hamerli Szabolcs @ 2017.05.28. 21:07:13
a fofekhenger at lett nezve ? a pedal pl ha nem emel ki teljesen akkor megnohet a nyomas a fekkorokben es akkor valahol elkezd fogni. a rozsda miatt nem aggodnek - az a tulmelegites kovetkezmenye lehet valoszinuleg .
|
2017.05.29 13:43:32 (103060.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: raver @ 2017.05.26. 22:21:57
Na, csináltam videókat. Sajna nem a legjobb a hangminõség, de azért akinek jó a hallása az hallja Fejlemények: amikor bemelegszik a motor teljesen, akkor alapjáraton is zörög valami. És itt már menetközbe nem csak terhelésnél hanem egyenes úton is zörög. Ha elengedem a gázt akkor abbahagyja. Ha félgázzal megyek akkor nem zörög. Ha nyomom neki, akkor csinálja. Bárkinek akinek van ötlete, hogy mi lehet, ne tartsa magába, köszi!
Ez menet közbe, 1:08-tõl kezdõdik a hang http://video.xfree.hu/?n=hyperero|83f97c4c3c78a9ff41f5dba132707013
Ez alapjáraton (itt ilyen ketyegõs hangja van) http://video.xfree.hu/?n=hyperero|bf119ec1b6d6ce405fb27f5510772bb9
|
2017.05.29 15:33:33 (103061.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.29. 13:43:32
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy teljesítményben és fogyasztásban semmi nem érezhetõ, az autó ugyanúgy megy, húz rendesen ahogy kell.
gyenis96 szerkesztette 2017.05.29 15:37:44-kor.
|
2017.05.29 18:40:31 (103062.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.29. 13:43:32
Elsõ körben én megrángatnám a fõtengelyt tengelyirányban.
|
2017.05.29 19:15:24 (103063.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: FZRTom @ 2017.05.29. 18:40:31
Hideg vagy meleg motornál? Csakmert ez a zörgés inkább melegen jelentkezik.
|
2017.05.29 20:15:30 (103064.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.29. 19:15:24
Teljesen mindegy, volt egy autóm meg 2000-ben annak voltak ezek a tünetei. A támcsapágyai kivoltak.
|
2017.05.29 20:37:08 (103065.)
Hamerli Szabolcs
(Pécs)
|
Előzmény: dexter @ 2017.05.28. 23:45:52
Még tavaly, folyt a fõfékhenger, ki lett véve, kitakarítva, és új tömítésekkel összerakva. Kétlem, hogy hibás lenne, a pedál is szépen mûködik, és egészséges holtjátéka van.
|
2017.05.29 21:14:43 (103066.)
vinczy86
(Kosd)
|
Előzmény: Hamerli Szabolcs @ 2017.05.29. 20:37:08
Szia! Én nem akarok beleokoskodni de egyszer mi is megpróbálkoztunk egy ilyen karmantyús felújítással és végül a kukában landolt a fõfék. Szerintem kevesebb sz@pás van egy új munkahengerrel meg egy új fõfékkel mint próbálni valamit kihozni a régibõl. Persze olcsóbb volt a felujító mint venni négy munkahengert de úgy voltunk vele hogy legalább ezeket kizárhatjuk a hibalistáról. Szerintem inkább cseréld õket mint szenvedj velük.
|
2017.05.29 21:31:10 (103067.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: FZRTom @ 2017.05.29. 20:15:30
Megnézem akkor. De amúgy most lett felújítva a motor, nehogymá ennyit bírt volna!?!? :(
|
2017.05.29 21:38:18 (103068.)
Andrei
(Ráckeve)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.29. 21:31:10
Csak én nem hallok semmi érdemlegeset?
|
2017.05.29 21:45:02 (103069.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: Andrei @ 2017.05.29. 21:38:18
Nagyon szar a videón alig hallani :( Megpróbálok valami komolyabb gépet szerezni
|
2017.05.29 23:31:48 (103070.)
Hári Antal
(Kecskemét)
|
Előzmény: vinczy86 @ 2017.05.29. 21:14:43
Én most vettem mind a 4 fékmunkahengert meg egy fõfékmunkahengert 9000ft nem tétel. A felújító felébe kerül de dupla annyi a szopás. Én ladáét probáltam 1x de nem lett jó az enyém is a kukában végezte
|
2017.05.30 12:30:17 (103071.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.29. 21:45:02
Előzmény: Andrei @ 2017.05.29. 21:38:18
Előzmény: FZRTom @ 2017.05.29. 20:15:30
Előzmény: raver @ 2017.05.26. 22:21:57
Na csináltam még egy felvételt, ez se tökéletes, de egy fokkal jobb, itt már azért lehet hallani, adjatok rá egy kis hangot és füleljetek. Lehet hallani 0:26-tól, 2:53-tól, 3:29-tõl, és 3:42-tõl (talán itt a legjobban) Ilyen zizegõ hang Leírom mégegyszer a tüneteket: hidegen semmi, melegen csinálja, elõször csak terhelésnél (emelkedõn), ahogy melegszik úgy már sík úton is, és inkább csak akkor ha nyomom neki, ha elengedem a gázt akkor abbahagyja. És inkább ilyen 70km/h felett jön elõ a hang. (80-85 körül hallani a legjobban) Teljesítményen semmi nem vehetõ észre, húz az autó rendesen.
http://video.xfree.hu/?n=hyperero|a78fa9644e7fd066b2f70539a9b7cb86
|
2017.05.30 15:03:56 (103072.)
136glxi
|
Előzmény: Hári Antal @ 2017.05.29. 23:31:48
<nyelvtannáci>
elnézést, fõfékhenger a munkahenger a nyomást alakítja munkává, a fõhenger a munkát nyomássá. Egyszerre a kettõ nem tud lenni. szóval vagy/vagy
</nyelvtannáci>
Felújításnál nekem bejött az a trükk, hogy 800-as papírrral elmattítottam a henger belsõ felületét összerakás elõtt. Elvileg ott tud kikúszni a gumi mellett a folyadék, ahol fényes.
De én sem ajánlom, sokkal egyszerûbb újat venni kompletten és kész, ahogy mondod.
136glxi szerkesztette 2017.05.30 15:09:11-kor.
|
2017.05.30 19:06:05 (103073.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.30. 12:30:17
További fejlemények: nagy a kartergáz, tolja vissza az olajat, ami ehyébként elég rendesen fogy a karterbõl. Valami nagyon nem okés itt. A bal hátsó sárvédõ a motortérben tiszta olaj :(
gyenis96 szerkesztette 2017.05.30 19:08:23-kor.
|
2017.05.30 19:23:47 (103074.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.30. 19:06:05
Hallgatni csak otthon tudom, de így elsõre gyûrûtörésnek tûnik nálam.
|
2017.05.30 19:31:45 (103075.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: raver @ 2017.05.30. 19:23:47
De az akkor nem zörögne minden fordulaton illetve hidegen is?
|
2017.05.30 19:47:30 (103076.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.30. 19:31:45
Az sok olaj megjelenése a kartecsövön erre enged következtetni. A csörgés lehet simán elállítódott gyújtás, beégõ megszakító, kicsi megszakító vagy szelephézag is.
|
2017.05.30 19:57:57 (103077.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: raver @ 2017.05.30. 19:47:30
Gyûrûtörés egyéb jelei? Mielõtt nekiállnék szétkapni a motort, jó lenne meggyõzõdni, hogy biztos ez e a gond. Mérjek kompressziót? Hengerfej lukas csavarjából ilyenkor nem kéne olajnak jönnie? Amúgy a légszûrõbe nincs olaj, de a szívászajcsökkentõnél a csõcsatlakozásnál van bõven
|
2017.05.30 20:19:39 (103078.)
raver
(Pápa)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.30. 19:57:57
Ha tudsz mérhetsz kompressziót persze. Bár nem tudom, hogy ha az olajlehuzó törik el, az mennyire befolyásolja a kompressziót. Az nem jelent semmit, ha minden csõ csatlakozást bilinccsel rögzítesz hidd el tele lesz a légszûrõ olajjal. Az a baj, hogy az olajlehúzó gyûrû nagyon könnyen törik, én már összerakásnál törtem el egyet. Várjuk meg a többiek tippjét is persze. Én tartom ezt. De ne legyen igazam.
|
2017.05.30 20:25:53 (103079.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: raver @ 2017.05.30. 20:19:39
Oksa
|
2017.05.30 23:07:01 (103080.)
Andrei
(Ráckeve)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.30. 20:25:53
Nem kell kompressziót mérni, a gyûrûtörés mindig nagy kartergázt hoz. Tessék lehúzni a hengereket és nem lesz meglepetés Összerakásnál jó minõségû gyûrûk, rendes becsiszolás és gyûrû-összehúzó segít. Ezek nélkül nem érdemes nekiállni.
Azt illene amúgy kideríteni, hogy hogyan kerül olaj a bal hátsó sárvédõre.
|
2017.05.31 09:12:31 (103081.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: raver @ 2017.05.30. 20:19:39
Előzmény: Andrei @ 2017.05.30. 23:07:01
Ok, kössz a segítséget!
|
2017.05.31 16:44:24 (103082.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.31. 09:12:31
Mielõtt nekiállnék szétszedni a motort, gondoltam átnézek egy-két dolgot. Elõször is, lehet, hogy megvan mi zörgött menet közben (katt a linkre) Kérdés, hogy ez okozhatta e?
http://video.xfree.hu/?n=hyperero|ca485740d4a192d2c3a90717c53338eb
Aztán, melegen lehúztam a kartergázcsövet és elé tartottam egy papírt. Járattam a motort kb. egy percig, nagy fordulaton is, gázfröccsöket is adtam de a papíron olajnak semmi nyoma. Aztán, megvan hogy hogyan került olaj a bal hátsó sárvédõhöz a motortérbe, át van szakadva a légszûrõ alja, szerintem ott befolyik a légszûrõházba, ott meg van valami túlfolyó szerûség (egy kis rés, a képen látszik) ott lefolyik belül a turbinaház oldalán onnan meg a venti kifújja a motortébe. Ez az én elméletem. http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/05/31/367DSC_0005.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/05/31/867DSC_0007.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/05/31/119DSC_0004.jpg
Kivettem a lángfogót, az teljesen tiszta (képen látszik) http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/05/31/499DSC_0009.jpg
Kivettem a gyertyákat (szintén látszik a képeken, hogy milyenek) http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/05/31/879DSC_0001.jpg
gyenis96 szerkesztette 2017.05.31 16:45:37-kor.
|
2017.05.31 19:33:31 (103083.)
Andrei
(Ráckeve)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.31. 16:44:24
Minden rendben. Levegõszûrõt cseréld.
|
2017.05.31 19:44:14 (103084.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: Andrei @ 2017.05.31. 19:33:31
A gyújtáselosztó tengelyéhez mit szólsz? Szabad neki így zörögnie?
|
2017.05.31 20:27:40 (103085.)
Hamerli Szabolcs
(Pécs)
|
Előzmény: vinczy86 @ 2017.05.29. 21:14:43
Köszönöm a jótanácsot! Én is erre az elhatározásra jutottam, 4 Brembo munkahenger került az autóra, és egy füsttel meg is betéteztettem a fékpofákat. Meguntam a kínlódást, és a próbálkozást.
|
2017.06.01 01:22:42 (103086.)
Andrei
(Ráckeve)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.05.31. 19:44:14
Igen, a videón is látható röpsúlyrugó tartja alaphelyzetben, bizonyos fordulat felett pedig kitérésben. Ha kézzel elfordítod és elengedve visszaáll alaphelyzetbe, akkor minden ok.
|
2017.06.01 09:11:55 (103087.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: Andrei @ 2017.06.01. 01:22:42
Jo, csak ennek a hangja ahogy kézzel megmozgattam, hasonlít arra a hangra ami menetközben hallható. Van nekem otthon egy komplett másik elosztóm, (marelli) azt megmozgattam az tök csendes, ráadásul ekkora holtjátékai sincsenek a tengelynek.
|
2017.06.01 11:19:46 (103088.)
Andrei
(Ráckeve)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.06.01. 09:11:55
És még nem cserélted ki?
|
2017.06.01 15:23:37 (103089.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: Andrei @ 2017.06.01. 11:19:46
Elõbb biztosra akartam menni Van amúgy valami különbség a zelmot és a marelli elosztó között beállítás ügyileg? Gyújtás ugyanúgy 10 fokon? Mex hézag 0,5mm?
|
2017.06.01 15:31:32 (103090.)
Andrei
(Ráckeve)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.06.01. 15:23:37
Én nem tudom a különbséget, de a 10 fok és a 0.5mm biztosan ugyanaz
|
2017.06.01 16:14:38 (103091.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: Andrei @ 2017.06.01. 15:31:32
Ok, köszi!
|
2017.06.02 20:35:39 (103092.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.06.01. 15:23:37
Más benne a rugó, apróságokban eltérnek. Hivatalosan a karakterisztikája megegyezik, csak keverni nem illik õket.
|
2017.06.02 21:40:24 (103093.)
dexter
(bekescsaba)
|
Előzmény: FZRTom @ 2017.06.02. 20:35:39
persze , eltero ropsuly tomeg eltero ereju rugot igenyel.
|
2017.06.02 22:19:08 (103094.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)
|
Előzmény: dexter @ 2017.06.02. 21:40:24
Igen, bár annak idején lejátszottam a variációkat. A zárásszögmérõ szerint a Bakony és a Zelmot is az ideális tartomány szélén volt. Viszont a Zelmot torony Bakony rugókkal tökéletes. Aztán elsöpört az új idõk szele...
|
2017.06.02 23:49:51 (103095.)
dexter
(bekescsaba)
|
Előzmény: FZRTom @ 2017.06.02. 22:19:08
csak azert irtam le , mert epp ma olvastam a totalcaron valami cikket aminek egy resze epp arrol szolt (a szamomra) hogy a cikk iroja aki egyebkent oregautos nem fogja fel a megnyult , elgyengult rugo mikent hat a gyujtas karakterisztikajara , motor nyomatekara.
|
2017.06.03 17:09:18 (103096.)
richmond90
|
Üdv! Lenne egy olyan kérdésem, hogy nincsen valakinek differenciálmû hézagoló alátéte 1,2 mm-es vastagságban? Esetleg csináltatni hol lenne érdemes? (Több helyet kérdeztem már, de nem nagyon akarták vállalni.)
|
2017.06.08 18:28:22 (103097.)
Ridingsoul
(Keszthely)
|
Sziasztok! Pár napos pókosként kérdezném: -Néha gyújtás elvétel után, amikor már alig forog 5-öt a fõtengely mp-enként, vissza-vissza gyújt, és puffog? -A kalaptartóban levõ hang"falak" vezetékei merre vannak elvezetve? -Elbírja-e majd a 60/55W-os izzókat? 'szerk: - 4x100 5J13 ET38 rámegy?
Elõre is köszi!
Ridingsoul szerkesztette 2017.06.08 18:30:37-kor.
|
2017.06.08 19:17:06 (103098.)
gyenis96
(pécs)
|
Előzmény: Ridingsoul @ 2017.06.08. 18:28:22
2. Kalaptartón tudtommal nincsenek gyárilag hangszórók, szóval ha utólag lettek beszerelve, akkor meg kell keresni, hogy merre vezették el a vezetékeit. 3. Elbírja, csak relézni kell a lámpákat (kormánykapcsoló tehermentesítés) 4. Én úgy tudom, hogy felmegy, csak 4x100 as lyukosztású felnihez mozgókúpos csavarok kellenek.
|
2017.06.08 21:05:46 (103099.)
Kriszti
(Ráckeve)
|
Előzmény: Ridingsoul @ 2017.06.08. 18:28:22
Ez ilyen, néha pöfög még párat leállítás után. Mágnesszelepes karbi segít, de az csak az újabb évjáratokon található.
Mire kellenek a 60/55-ös izzók? A sima 40 wattos gömbizzóval is lehet látni, ha nincs szétégve a foncsor és be van állítva a fényszóró. No meg az sem árt, ha nem 10V feszültség jut az égõre. Elsõ körben saruzz újra, relézz, tegyél be normál halogént (50 Watt), aztán ha nem látsz, akkor szemüveg
|
2017.06.09 14:34:59 (103100.)
Ridingsoul
(Keszthely)
|
Előzmény: gyenis96 @ 2017.06.08. 19:17:06
Hangszórós téma folyamatban, még tegnap este kibontottam a hátsó ülést, és a balos ülés mellett van elvezetve valami ca. 0,5mm keresztmetszetû kábellel... Bár ezekhez a FirstAustria 'falakhoz talán az is elég volt. Itt kérdezném meg, esetleg nem érdekel valakit? Jelképes összegért
|
|